+ + + T R A D I T I O + + + Katolické fórum pro katolíky, ochránce nenarozeného života a všechny, pro které je Salus animarum opravdu suprema lex. |
|
| O bludech Tomáše Halíka | |
|
+13Laurentius Pafnucius-Maria Thomas More bJ Ave Iva Podzimková Josafat Fr. Augustin T.O.P. Mr.Difficult JL Michal Kretschmer René Václavek Fr. Albert T.O.P. 17 posters | |
Autor | Zpráva |
---|
Anonymní Anonymní
| Předmět: O bludech Tomáše Halíka 31.08.11 8:32 | |
| Kázání o bludech Tomáše Halíka
Z protimodernistické přísahy: „Proto se nyní přidržuji s neotřesitelnou pevností a budu se přidržovat až do posledního dechu svého života víry církevních Otců a bezpečného charismatu pravdy, které bylo, je a vždycky bude „v apoštolské posloupnosti biskupského úřadu“: Ne aby se zastávalo, to, co by se mohlo zdát lepším a vhodnějším podle kultury té které doby, nýbrž, aby naprostá a nezměnitelná pravda, od počátku hlásaná od apoštolů, nikdy nebyla jinak věřena a nikdy jinak chápana.“
Opak můžeme slyšel ve slovech: „Je jiná doba“, kdy podle této protimodernistické přísahy nenásleduje: „Ale platí stejná katolická víra“. Ten, kdo s jinou dobou předkládá i jinou víru je modernista. Může to být i rozporuplná babička, co tvrdí: „My jsme chodili do kostelíčka, protože to tak muselo být a já ve stáří chodím, ale vnučka již nechodí, protože je jiná doba, ona na to chození do kostela není, hlavně, že je pokřtěna.“
Příkladem modernisty je Tomáš Halík. Ve své knize „Noc zpovědníka“ by čtenář očekával něco o nezastupitelné roli kněze jako zpovědníka a dobru svaté zpovědi, ale k tomuto kniha, i zajímavě psaná jinak, než by psali v minulosti, nesměřuje. Modernista nepíše postaru: „Dej nám více víry!“, ale má kapitolu „Dej nám malou víru.“ V ní píše: „..učedníci žádají Ježíše: „Pane,dej nám více víry!“ A Ježíš odpovídá: „Kdybyste měli víru jak hořčičné zrnko…“ Najednou mě tento text oslovil jinak, než jak se běžně vykládá.“ Běžný výklad je, že víra je malá a nový, jiný výklad Halíka je: „Neříká nám těmito slovy Kristus: „Proč mne žádáte o mnoho víry? Vaše víra je možná až příliš „velká“".
Tento Koperníkův obrat přináší nejedno zmatení myslí. Uvedu konkrétní případ: O zmíněné knize T. Halíka začne kněz při návštěvě mluvit takto: „Tebe mi sám Pán Bůh poslal. Věřil bys tomu, že ten, kdo je 70 let knězem málem ztratil víru? To se mi stalo, když jsem začal číst tuto knihu „Noc zpovědníka od Halíka“. Proč by nemohl víru ztratit ten, kdo je vybízen k malé víře? Řekl jsem mu, že Skutky apoštolů popisují pálení špatných knih. Dal mi ji se slovy: „Něco s tím udělej“. Knihu jsem nespálil, ale použil ke studiu, a tak mi slouží k ukázání modermismu jejího autora. V knize se útočí na film Mela Gibsna Umučení a na blahoslavenou Kateřinu Emmerichovou: „To, co jsme viděli, není evangelium, ale přepis kultovní knihy katolického romantismu devatenáctého století, sadomachistické fantazie Anny Kateřiny Emmerichové…“ Jako reakce na toto hanobení bylo k přečtení v týdeníku Světlo otázka, zda papež Jan Pavel II. prohlásil za blahoslavenou blázna.
Jaroslav Durych podle Kateřiny Emmerichové vydal „Svaté kněžství“, kde se vypovídá o Praze: „Prošla jsem městem, ve kterém odpočívají svatý Jan Nepomucký, Václav, Ludmila a jiní svatí. Bylo tam mnoho svatých, ale pramaloučko žijících zbožných kněží. I viděla jsem, jako by se dobří, zbožní lidé důkladně poschovávali.“ V Distanci 4 roku 1998 od Jiřího Fuchse je zhodnocen T. Halík takto: „Ano, Halík neskrývá rozpaky, když má řeč přijít na pravdu. Tehdy jako by ztrácel obvyklou výrazovou suverenitu. Jako by se ostýchal zařadit pravdu do svých brilatních sentencí.“ Halík není schopný mluvit pravdivě podobným způsobem o Praze jako Kateřina Emmerichová. V jeho slovníku chybí výzvy k pokání, obrácení a modlitbě, protože Praha podle jím předkládané malé víry je duchovně zdravá, hledající spiritualitu.
V knize „Ptal jsem se cest“ s odpadlým katolickým knězem Janem Jandourkem, který hlásá, že je krajně liberální katolík vysvětluje Halík, že spiritualita sv. Terezičky a rouhače Nietscheho je prakticky shodná. Jeho pozorní žáci pak mohou žít v očekávání, že se bude modlit „svatý Frichrichu Nietsche, oroduj za nás!“ Patron dětí a mládeže sv. Jan Bosko vedl k Panně Marii a modlitbě růžence. Panna Maria je příkladem pro katolickou víru a život z víry. Bilance panenství, mateřství, manželství a rodiny ukazuje, že život podle Panny Marie a skutečné katolické víry je řídký. Tomáš Halík na svátek Nanebevztetí Panny Marie v roce 1999 nevede skrze Marii ke Kristu, ale doporučoval knihy Odila Štampacha, který za nedlouho opustil katolické kněžství a přiznal se k svobodnému zednářství. Místo meditace růžence koná budhistické meditace.
Sv. Jan Bosko vedl k dobré svaté zpovědi nutné před přijetím svátosti oltářní. Halík před rokem 2000 na vánoce před svatým přijímáním vybízí: „Všichni lidé dobré vůle přistupte.“ Např. přítomný evangelický pastor se pak ptá: mohou již chodit evangelíci u katolíků ke svatému přijímání? Byli-li nekatolíci přítomní na mši sv. (třeba nepokřtění) tak šli po této výzvě vykonat svatokrádež. Co by třeba Halík řekl panu dalajlámovi, kdyby projevil zájem jít ke svatému přijímání? Trval by na tom, že se musí stát katolíkem? Na tyto otázky nám dá Halík vyhýbavou odpověď, kdy se nedozvíme, že plnost pravdy je v katolické víře a jiné náboženské směry ji proto mají přijmout. Víra, s jakou je Halík spokojen, není v souladu s tradicí a církevními Otci, což vidíme na sv. Atanáši ve vyznání Quicumque: „Kdokoliv chce být zachráněn, musí především přijmout katolickou víru. Kdo ji nezachová úplnou a neporušenou, nepochybně skončí ve věčné záhubě.“
Sv. Pius X. uvádí v encyklice Pascendi Dominici gregis, že modernisté odmítají scholastickou filozofickou metodu, autoritu Otců Církve s tradici a učitelský úřad Církev. Odkazů na tyto tři věci je v knihách a promluvách Halíka poskrovnu. Scholastická metoda spočívá na přesném myšlení, rozlišování, vyjadřování a následování životem. Tomáš Halík jednu knihu nazval „Bez chvění není nic pevné“ a ukazuje chvění jako podmínku pevnosti. Pokud toto platí, tak v praxi podle této teorie bychom si měli své domy zpevnit tím, že je rozechvějeme např. pohybem těžkých aut. Na tuto aplikaci jsem slyšel: On to tak nemyslel. Na to je odpověď: „A jak to tedy myslel? A proč se vyjadřuje jinak než myslí?“ Scholastika a zdravý rozum žádá, aby se člověk vyjadřoval, tak jak myslí a naučil se dobře a správně myslet. Učitelský úřad Církve na II. Vatikánském koncilu vybízí, aby se teologické otázky řešil podle sv. Tomáše Akvinského. Toto následování Tomáše Akvinského jsem Halíkovi i pro jméno Tomáš vysvětloval v doporučeném dopise 10.2.1999. Odpověď jsem sice nedostal, ale odpověď je dána tím, jak často se Halík odvolává na sv. Tomáše Akvinského, vrcholného představitele doby scholastiky, která i svými katedrálami je nádhernou obhajobou katolické víry. V jeho díle Summa teologická najdeme: „Vyšší lidé, jimž náleží jiné vzdělávat, jsou vázáni mít plnější znalost o věcech víry a více výslovně věřit.(II-II,2)“ Na závěr si připomene sv. Pia X encykliku Pascendi Dominici gregis : „ Zapomene-li laik nebo kněz na základní příkaz katolického náboženství, který nám ukládá zapřít sama sebe a následovat Krista a nevytrhne-li ze svého srdce pýchu, je zralý pro modernismus.“
(P.J.J.)
Naposledy upravil Sidonius dne 19.09.11 17:31, celkově upraveno 1 krát |
| | | Fr. Albert T.O.P. Gründer
Počet příspěvků : 10044 Na +T+ od : 29. 11. 06
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 31.08.11 8:44 | |
| Výtečné. Snad jen maličkost - pro protestanty se neužívá eufemismus "evangelík". | |
| | | Anonymní Anonymní
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 31.08.11 11:18 | |
| Ani protestant, když na to přijde. Osobně se zasazuji pro užívání výrazu "kacíř". Viz notoricky známý dopis sv. Ignáce z Loyoly sv. Petru Kanisiovi: - citace :
- "Kdo nazve kacíře evangelíky, tomu by se měla uložit nějaká pokuta, aby se zlý duch neradoval, že se nepřátelé kříže Kristova skrývají pod roškou spásonosného jména. (...) A měli by být nazváni svým pravým jménem - kacíři. Aby se každý zděsil už při vyslovení jména těch, kdo jsou takoví a smrtonosný duch se nešířil." (Citováno po paměti)
- Jakub napsal:
- Výtečné.
Snad jen maličkost - pro protestanty se neužívá eufemismus "evangelík". |
| | | René Václavek Obecní drbna
Počet příspěvků : 2775 Věk : 64 Bydliště : Pod Sv.Hostýnem Na +T+ od : 19. 04. 07
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 31.08.11 11:57 | |
| Nebo heretik, bludař, sektář. | |
| | | Michal Kretschmer Admin
Počet příspěvků : 3365 Věk : 80 Bydliště : Praha Na +T+ od : 06. 12. 06
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 18.09.11 22:57 | |
| | |
| | | Anonymní Anonymní
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 19.09.11 9:17 | |
| 5086 - OK (pominu-li klasickou pidhireckou rétoriku), 5085 - V pořádku, i když zde je pidhirecké třeštění ještě o něco silnější...blbě se to čte, 5084 - OK, 5083 - taky Ok.
Nejlepší je asi 5086, tam jsou nejlépe přímo citovány i Halíkovy bludy.
|
| | | Fr. Albert T.O.P. Gründer
Počet příspěvků : 10044 Na +T+ od : 29. 11. 06
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 19.09.11 9:25 | |
| Kopie: - Prezident Václav Klaus - Vicekancléř Petr Hájek - Předseda ČBK Mons. Duka - Masmédiím v ČR k zveřejnění | |
| | | Anonymní Anonymní
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 19.09.11 10:01 | |
| Njn. To jsou pidhirecti.. - Jakub napsal:
- Kopie:
- Prezident Václav Klaus
- Vicekancléř Petr Hájek
- Předseda ČBK Mons. Duka
- Masmédiím v ČR k zveřejnění
|
| | | René Václavek Obecní drbna
Počet příspěvků : 2775 Věk : 64 Bydliště : Pod Sv.Hostýnem Na +T+ od : 19. 04. 07
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 19.09.11 15:23 | |
| Zveřejní to masmedia? Ani náhodou, když jo, tak to překroutí. | |
| | | Michal Kretschmer Admin
Počet příspěvků : 3365 Věk : 80 Bydliště : Praha Na +T+ od : 06. 12. 06
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 31.10.11 11:33 | |
| Milan Glaser si bere v prvním odstavci článku http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=15412 na mušku Halíka, i když ho příjmo nejmenuje: "Názorový boj není méně zarputilý než ten fyzický. Obzvláště je to patrné u těch, kdo si pletou náboženství s politikou. Proto lze občas slyšet bojovný ryk i od protagonisty náboženského dialogu. Halí se sice do terapeutického tónu, ale ve skutečnosti je jen úsměvným výrazem boje o dominantní postavení v mediální aréně. " | |
| | | Anonymní Anonymní
| | | | Anonymní Anonymní
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 31.10.11 15:46 | |
| Je hanbou, že se Halík prezentuje jako katolický kněz. Realitou je, že je apostatou a že od 29.6. 2008, kdy byla zveřejněna Pravověrným synodem biskupů na Ukrajině jeho apostaze, je i veřejně vyloučen z katolické církve. |
| | | JL Trady
Počet příspěvků : 1863 Na +T+ od : 06. 06. 08
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 31.10.11 17:31 | |
| "Pravověrným synodem biskupů na Ukrajině" | |
| | | René Václavek Obecní drbna
Počet příspěvků : 2775 Věk : 64 Bydliště : Pod Sv.Hostýnem Na +T+ od : 19. 04. 07
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 09.12.11 11:07 | |
| | |
| | | Anonymní Anonymní
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 01.03.12 15:58 | |
| Jak to tedy s Halíkem je? Podle všeho, co jsem zatim zjistil nemá platné kněžské svěcení! |
| | | René Václavek Obecní drbna
Počet příspěvků : 2775 Věk : 64 Bydliště : Pod Sv.Hostýnem Na +T+ od : 19. 04. 07
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 02.03.12 16:02 | |
| Ono je to jedno, jestli je má, k němu bych nešel ani na trident. Nevíme, jestli je má, ale ten dokument, nímž se ohání je 11 let po svěcení, není na něm datum vystavení, notář by s takovým lejstrem na něj udělal dlouhej nos. | |
| | | Mr.Difficult Svůdce maličkých
Počet příspěvků : 4135 Bydliště : Země Koruny svatováclavské Na +T+ od : 01. 12. 06
| Předmět: Halík 09.04.12 18:00 | |
| | |
| | | Anonymní Anonymní
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 11.04.12 14:07 | |
| |
| | | Fr. Augustin T.O.P. Admin
Počet příspěvků : 485 Věk : 40 Na +T+ od : 01. 07. 11
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 18:45 | |
| Zabrousil jsem na stránky Msgre. Prof. etc. etc. a co nevidím: Halíkovo vyznání víry !!!http://www.halik.cz/clanky/poznamky_o_vire.phpNikdy jsem nedošel nakonec tázání, co je to víra a kdo je Bůh. Ano, mám-li hovořit o víře - o své víře, jak jinak - zmocní se mne téměř vždy rozpaky a jakýsi stud. Na druhé straně je asi pravda, že ve svých kázáních zřejmě víc než je v církvi zvykem hovořím osobně, ba "subjektivně", nesnažím se skrýt ani svou víru (svůj osobní přístup a tvar víry), ani své náboženské otazníky Kázání je zvěstování víry církve, ale je sterilní, nepřikládá-li člověk kus víry "vlastní" Když se mne moji nevěřící přátelé ptají, "co to je víra a k čemu je dobrá", odpovídám: víra je především důvěra, že náš život není sledem náhod On se sám veřejně vyznává z hereze a ještě se tím chlubí a svatou katolickou víru označuje za sterilní! Já netušil že někde má z vlastního pera takový souhrn. Není mimo ještě víc než svého času Štampach? | |
| | | Mr.Difficult Svůdce maličkých
Počet příspěvků : 4135 Bydliště : Země Koruny svatováclavské Na +T+ od : 01. 12. 06
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 19:00 | |
| Toť recepce Kanta a jeho pohrobků. | |
| | | Josafat Sodalitium pianum
Počet příspěvků : 537 Bydliště : Imperium Austro-Hungaricum Na +T+ od : 31. 01. 08
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 19:02 | |
| Jak vyzrálé Jak duchovní Jak dospělé Jak... ďábelské!!! | |
| | | Iva Podzimková obecni blb
Počet příspěvků : 269 Na +T+ od : 20. 09. 11
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 21:37 | |
| Kdysi jsem kupovala jeho knihy, byla jsem pomýlená. Ani jsem je nečetla. Dnes bych se jich ráda zbavila.¨Kdo topíte v kamnech? | |
| | | Ave Sodalitium pianum
Počet příspěvků : 565 Na +T+ od : 26. 10. 09
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 22:31 | |
| - Iva Podzimková napsal:
- Kdysi jsem kupovala jeho knihy, byla jsem pomýlená.
Ani jsem je nečetla. Dnes bych se jich ráda zbavila.¨Kdo topíte v kamnech? Já jednu jeho knihu vlastním také. Dostali jsme ji s manželkou od jednoho nevěřícího kamaráda... Chudák asi myslel, že nám tím udělá radost, když jsme katolíci.
Naposledy upravil Ave dne 12.07.12 22:41, celkově upraveno 1 krát | |
| | | bJ Sodalitium pianum
Počet příspěvků : 1030 Na +T+ od : 10. 11. 09
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 22:36 | |
| Já jsem zase dostal Světlo světa s podtitulem papež, církev a znamení doby. Taky nevím co s tím. | |
| | | Ave Sodalitium pianum
Počet příspěvků : 565 Na +T+ od : 26. 10. 09
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka 12.07.12 22:40 | |
| - bratrJan napsal:
- Já jsem zase dostal Světlo světa s podtitulem papež, církev a znamení doby. Taky nevím co s tím.
Začíná se schylovat k letnímu opékání špekáčků... Jinak to Světlo světa není špatný přečíst, ale chce to vzít si předtím kinedryl. | |
| | | Sponsored content
| Předmět: Re: O bludech Tomáše Halíka | |
| |
| | | | O bludech Tomáše Halíka | |
|
Similar topics | |
|
Similar topics | |
| |
| Povolení tohoto fóra: | Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
| |
| |
| |
|